آخرین اخبار  رایتل ، ایرانسل ، همراه اول ، تالیا

آخرین اخبار رایتل ، ایرانسل ، همراه اول ، تالیا

وبلاگ تایم آپ | آخرین اخبار رایتل ، ایرانسل ، همراه اول ، تالیا و وایمکس ایرانسل ارائه می گردد
آخرین اخبار  رایتل ، ایرانسل ، همراه اول ، تالیا

آخرین اخبار رایتل ، ایرانسل ، همراه اول ، تالیا

وبلاگ تایم آپ | آخرین اخبار رایتل ، ایرانسل ، همراه اول ، تالیا و وایمکس ایرانسل ارائه می گردد

طرح سیم کارت کودک درسا همراه اول


ضرورت سیم کارت کودک همراه اول


امروزه، تلفن همراه به ابزاری بسیار مهم، حیاتی و تأثیرگذار در زندگی مردم و نسل جوان بخصوص کودکان و نوجوانان تبدیل شده است. آن­ها به گوشی تلفن همراه به مثابه ابزاری همه­ کاره می­ نگرند. تلفن همراه برای آن­ها یکی از مهم­ترین دارایی­ های زندگی­شان محسوب می­ شود و ۷۴% آنها گوشی تلفن همراه را یکی از سه دارایی اصلی خود (کفش، لباس و تلویزیون) ذکر می ­کنند.

  

 

گوشی­ های هوشمند تلفن همراه علاوه بر مکالمه، تماس صوتی - تصویری و ارسال پیام متنی، امکان به اشتراک­ گذاری محتواهای خصوصی تصویری، ویدئویی و صوتی را فراهم می­ کنند. اطلاعاتی که اشتراک­ گذاری آن به نقض حریم خصوصی خانواده منجر می­ شود. گسترش و تقویت ارتباطات اجتماعی و دوستی­ ها با حضور در شبکه­ های اجتماعی رایج و نرم­ افزارهای پیام­ رسان بر بستر گوشی­ های هوشمند ممکن شده است، حضور و گسترشی که به ذات، امری مفید محسوب می ­شود، اما در صورتی که زیر نظر و با راهنمایی و نظارت والدین صورت نگیرد، می­ تواند بستری برای مزاحمت­ های مجازی، سرقت اطلاعات و نقض حریم خصوصی شود و احتمالاً آسیب­ های جسمی و روانی در پی داشته باشد. ابزارهای موقعیت ­یاب (GPS) و نرم ا فزارهای مسیریابی کمک بسیار زیادی به نوجوانان برای مسیریابی و به والدین برای آگاهی از موقعیت کودکان می­کنند. اما همیشه خطر اشتراک­ گذاری موقعیت با افراد غریبه وجود دارد، کودکان و نوجوانان باید برای مقابله با خطرات این ابزارها آموزش ببینند. گوشی­ های هوشمند برای بازی، مشاهده فیلم، سریال، برنامه ­های شبکه­ های ویدئویی و سرگرمی استفاده می شود، سرگرمی­ هایی که ممکن است به دلیل محتوای نامناسب آسیب­ های روانی را درپی داشته باشد.

تصمیم­ گیری والدین برای داشتن گوشی همراه باید براساس سن، رشد و بلوغ عقلی و سوابق اجتماعی رفتار فرزند باشد، سپس در مورد کاربردی بودن ابزارها و نرم ­افزارها با فرزندشان به مشورت بنشینند و تصمیم­ گیری کنند. دو دلیل اصلی درخواست دریافت گوشی تلفن همراه افزایش امنیت و گسترش ارتباطات است که معمولاً توصیه می­ شود در مورد اول، گوشی در اختیار فرزند قرار گیرد و در مورد دوم، اعطای گوشی به تأخیر افتد. البته تصمیم استفاده از ابزارها و نرم­ افزارها تصمیمی پیچیده ­تر محسوب می­شود. علت اصلی پیچیدگی این تصمیم مسائل مربوط به اجرایی و عملی بودن آن است زیرا بسیاری از تصمیمات اعمال محدودیت بر نرم­ افزارها و ابزارهای گوشی هوشمند تلفن همراه به سادگی و با نصب یک نرم ­افزار ممکن نیستند و عملیاتی­ سازی آن­ها به حمایت­های نرم­ افزاری و سخت ­افزاری اپراتور، گوشی و سیستم عامل بستگی دارد.

استفاده از تکنولوژی­ های جدید برای نظارت بر فعالیت و حمایت در مقابل خطرات احتمالی نیازمند توجه به ساختار و نحوه عملکرد این ابزارها است. در صورت عدم توجه به این موضوع، ابزارهای ارائه شده برای کنترل محتوا و نظارت توسط والدین ابزارهایی ناکارآمد و ناقص خواهند بود که با توجه به اختلاف دانش نسل والدین و نسل کودکان و نوجوانان در مورد ابزارها و تکنولوژی­های نوین، عبور از آن­ها و یافتن مسیر جایگزین کار دشواری برای کودکان و نوجوانان نخواهد بود و چه بسا ابزارهای استفاده شده توسط والدین توسط فرزندان شناسایی شوند و رفتارها و اقداماتی خارج از نظارت و کنترل والدین صورت گیرد. تصمیم به اعمال محدودیت بر رفتارهای فرزندان در فضای مجازی، زمانی از کارایی و کارآمدی لازم برخوردار است که ابزارهایی مناسب، قدرتمند، یکپارچه و به روز در اختیار آن­ها قرار داشته باشد.


درسا:


درسا، زیست­ بوم مجازی خانواده با ارائه راهکارهای فنی و جامع، به روز، یکپارچه، دقیق و در سطح استانداردهای جهانی از کودکان و نوجوانان و حریم خانواده در مقابل خطرات فضای مجازی محافظت می­ کند و به والدین اجازه می­دهد بر فرزندان نظارت داشته باشند. کودکان و نوجوانان استفاده کننده از درسا، از تمام مزایای آموزشی و سرگرمی فضای مجازی پرسرعت بهره­ مند و در مقابل خطرات احتمالی آن محافظت می­ شوند. بسته درسا شامل سخت­ افزار (گوشی یا تبلت)، سیستم عامل و سیم­کارت است و به زودی مودم و بستر استفاده از  wi-fi  نیز اضافه خواهد شد.


زیست­ بوم درسا برای کودکان و نوجوانان و خانواده ارزش­های زیر را ایجاد می­ کند:

  • حفاظت در مقابل محتوای نامناسب با فیلتر
  • محدود کردن محتوا متناسب با سن
  • ارائه محتوای مناسب در لیست سفید بر بستری بسیار پرسرعت
  • ارائه محتوای اختصاصی متناسب با سن
  • ممانعت از بروز آسیب­ های روانی با کنترل مواجهه با محتوای جنسی، خشن یا ضدمذهب
  • ارائه دسترسی به بازار اپلیکیشن­های اختصاصی متناسب با سن (درسا بازار)
  • محدود کردن دسترسی به برنامه­ های کاربردی چون دوربین، پیامک یا دسترسی به اینترنت وای-فای
  • غنی ­تر کردن فعالیت­های آموزشی از طریق افزایش دسترسی به محتوای بیشتر و غنی­ تر آموزش مجازی
  1. داشتن ابزار کنترلی برای جلوگیری از اعتیاد و استفاده بی­ رویه از تلفن و اینترنت همراه
  2. ایجاد رغبت و اعتماد در خرید سیم­ کارت برای فرزندان
  3. ارائه آمارهای دسترسی به دستگاه

» محدود کردن میزان استفاده

» محدود کردن ساعت استفاده

    4. اطلاع از ارتباطات فرزند

       

       » زمان و مخاطب مکالمات

       » تعداد، زمان و مخاطب پیامک­ها

       » حجم اطلاعات تبادل شده

       » برنامه­ های نصب شده روی گوشی

  • فیلترهای اختصاصی وب­ سایت­ها با لیست سفید
  • نظارت بر مخاطبان با لیست سیاه
  • ممانعت از ارتباطات ناخواسته و مزاحمت با تعریف لیست سفید مخاطبان
  • ارائه برنامه­ های کاربردی مخصوص کودکان و نوجوانان در بازار اختصاصی زیست­ بوم درسا: "درسا بازار"
  • امکان آگاهی از موقعیت جغرافیایی فرزند
  • هشدار خروج از موقعیت فیزیکی مشخص شده برای فرزند
  • اطلاع آنلاین از وضعیت موقعیت اعضای خانواده در یک نگاه و با نرم­ افزاری یکپارچه
  • تقویت ارتباط با مدرسه از طریق ارائه خدمات ارزش افزوده بین مدارس و خانواده
  • غیرفعال کردن گوشی از طریق پرتال مجازی یا گوشی ثبت شده والدین
  • محدود یا غیرفعال کردن عملکردهای ابتدایی گوشی چون دوربین، پیامک، اینترنت یا نصب نرم­ افزار در نسخه­ های گوشی درسا که با سیستم عامل ROM اختصاصی درسا عرضه می­ شوند.

نحوه خرید سیم کارت کودک (درسا) همراه اول


سیم کارت کودک درسا در فروشگاه های همراه اول عرضه می گردد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد